ELĪNA OZOLIŅA: HUMANITĀRO ZINĀTŅU METODES BIZNESA IZAICINĀJUMU RISINĀŠANĀ

Šajā kursā runāsim par to, kā gūt priekšrocības biznesā, izmantojot neierastu skatpunktu uz ierastām lietām.
 
Kursa mērķis ir rosināt idejas par to, kā biznesa jomā pielietot jaunas perspektīvas par biznesa vidi, klientu vajadzībām un motivāciju. Kurss piedāvās ieskatu humanitāro zinātņu metožu pielietojumā kā alternatīvai ierastajām praksēm mārketinga un tirgus pētījumu jomā.
 
Tradicionālās biznesa problēmu un izaicinājumu risināšanas metodes balstās uz pieņēmumiem par cilvēka uzvedību un motivāciju, kas rasti aptaujās un fokusgrupās vai uzņēmumu ekspertu priekšstatos. Tomēr pastāv būtiska atšķirība starp to, ko cilvēki stāsta par sevi, savu rīcību un motivāciju, un to, kas notiek praksē. Lai radītu efektīvas biznesa idejas, nepieciešams apzināties atšķirību starp cilvēku sacīto un darīto, kā arī dziļāk izprast pašas rīcības un tās motivācijas nianses.
 
Kā to izdarīt? Kā saprast, kuri pieņēmumi par cilvēka rīcību un motivāciju ir maldinoši un traucē radīt jaunas atziņas, kas būtu noderīgas biznesa izaugsmei? Kā piešķirt jaunu nozīmi ikdienišķiem noteikumiem? Ļoti auglīga versija ir ņemt talkā instrumentus no humanitāro un sociālo zinātņu arsenāla. Kursā analizēsim konkrētu uzņēmumu gadījumus un trenēsimies paskatīties uz ierastām lietām citādi.
 
Kursā tiks piedāvātas situāciju analīzes un stāsti par uzņēmumiem, kas savas stratēģijas veidojuši, balstoties uz jaunu skatpunktu par savu klientu vajadzībām un motivāciju. Tiks sniegts ieskats metodēs, kā arī būs iespēja tās praktiski izmēģināt.
 
Kurss notiek sadarbībā ar iniciatīvu "Latvijas humanitāro un sociālo zinātņu aizstāvībai"!

 
Norises vieta: Birojnīcā, Berga Bazārā.
 
Vienas lekcijas aptuvenais garums: 90 minūtes.
 
Klausītāji, auditorija: uzņēmumu vadītāji, menedžeri, mārketinga un sabiedrisko attiecību jomu profesionāļi, produktu un pakalpojumu vadītāji, pašnodarbinātie, humanitāro un sociālo zinātņu studenti
 
Pilna lekciju kursa cena, apmeklējot to klātienē: 36 EUR. Nordea bankas klientiem 15% atlaide.

 
Par lektori

 
Elīnai Ozoliņai ir maģistra grāds uzņēmējdarbības vadīšanā un sociālajā antropoloģijā.
15 gadu pieredze pētījumos biznesa vajadzībām – gan kā pētījumu pasūtītājam, gan pētniekam, gan vērtīgo atziņu meklētājam.
Atrast vērtīgās atziņas biznesa izaugsmei nav viegli – šajā procesā nākas sastapties ar izaicinājumiem un negaidītiem pavērsieniem, kā arī pieļaut kļūdas un uzdrīkstēties mainīt skatpunktu.
Unikālā pieredze strādājot dažādās lomās ir rosinājusi šī kursa tapšanu, lai dalītos pieredzē un atziņās par biznesa pētījumu lietderības kāpināšanu un biznesa izaicinājumu risināšanu.

Lekciju saraksts

1. lekcija. Iedvesmojoši stāsti par uzņēmumiem

1. novembrī, plkst. 18.30 Birojnīcā, Berga Bazārā
Humanitāro zinātņu perspektīvas izklāsts. Stāsti par konkrētiem uzņēmumiem un situāciju analīze. Atziņas un uzdrīkstēšanās tās pielietot. Uzņēmuma iekšējās ekspertīzes slazdi. Ko mēs uzzinām aptaujās un ko ar to var iesākt? Treniņu programma turpmākajai nedēļai.

2. lekcija. Izpētes metožu arsenāls

8. novembrī, plkst. 18.30 Birojnīcā, Berga Bazārā
Ko un kā varam darīt savādāk nekā ierasts patērētāju un tirgus izpētē. Kvalitatīvo pētījumu iespējas un metožu kombinēšana, miksēšana, interpretācija. Izpētes ētikas aspekti. Sociālā antropoloģija biznesā. Treniņa programmas rezultāti.

3. lekcija. Praktiskais darbs un noslēguma diskusija

15. novembrī, plkst. 18.30 Birojnīcā, Berga Bazārā
Iejūtamies pētnieka un pētījuma dalībnieka lomās, veidojam mini-izpēti un interpretējam. Diskusija par humanitāro zinātņu metožu pielietojumu savā jomā. Ko varam darīt paši ikdienā un kad aicināt talkā profesionāli. Atbildes uz jautājumiem.